Storhaug - Hundvåg 2

IMG_2598.jpeg

I tredje seriekamp skulle endelig Storhaug få spille på sitt kjære kunstgress på Midjord. Ikke på det gode kunstgresset på bane 1, men på den seige bane 2 i sjeldent fint vær. Og seigt gikk det også spillemessig. I garderoben før kamp manet Togga til å finne vinkler i løp og pasninger, og stå tett defensivt. Ingen marsjerte ut på det tørre kunstgresset som befal med tre vinkler på overarmen, men snarere som elleve smått usikre rekrutter. Hundvåg fikk etablert press spesielt etter offensive innkast og dødballer, men Storhaug fikk avverget det som kom og kampen jevnet seg ut.

Forsvaret holdt snorrette offsidelinjer som gardekorpset ville vært stolte av, men offensivt skjøt de røde med løskrutt. Heller ikke motstanderen kom med skarp ammunisjon og dommeren, som for dagen tilsynelatende hadde glemt kortstokken hjemme, blåste til pause på 0-0.

Storhaug stilte med følgende 11 fra start: Magnus - Hans Kristian, Kenneth, Torgeir, Stian - Tellef, Sindre, Aksel, Thomas - Johannes - Christopher. Dessverre måtte Sindre av tidlig i kampen med en ankelskade. Johannes trakk da ned sentralt og Robin kom inn på høyre og Tellef inn på topp sammen med Christopher. I pausen må Stian gi seg, og Thomas trekker ned som høyreback. Tellef spiller på kanten igjen og Dennis kommer inn på topp.

Storhaug avsluttet førsteomgang med tendenser til å kunne skape sjanser, og laget går inn i andre omgang med tro på seier. Kampbildet blir relativt likt som i første omgang; mange dueller, lite finspill, rufsete mottak og få sjanser. Cirka halvveis ut i omgangen prøver Hundvåg 2 nok en gang med en langball. Denne gangen får Hundvågs midtstopper gå uten press og spiller en fin ball i bakrom som bortelaget utnytter til det fulle. Det er ingen grunn til å henge med hodet, det er fortsatt nok tid igjen til å score både ett og to. Og hadde Storhaug klart det hadde det blitt poeng. Magnus gjør nemlig et par meget gode redninger. Og når ballen passerer Magnus og er på vei inn i mål stormer Kenneth heroisk til og får avverget på streken. Poengmessig hjalp det ikke, all den den tid ballen aldri havnet i nota, kun i treverket. Gift som kommer inn i siste del av kampen, drar virkelig frem et c-moment når han brassesparker ballen i tverrligger. For et mål det hadde vært!

Kampen ender 0-1. Storhaug er stort sett solide bakover, og når alle nye spillere har lært gamle og hverandre å kjenne vil det bli scoret mål. Her er det bare å reise seg; fremad marsj!

*** Kenneth viser virkelig hjerte når han sklitakler og avverger 0-2. Drar på seg krampe i samme slengen, og fortjener et "Purpur heart". Ellers solid og oppforende i duellene.

** Magnus gjør det han kan for å holde Storhaug inne i kampen, og det gjør han bra. Avverger store sjanser og kan være fornøyd med egen prestasjon.

* Sidelinja. Ikke den fysiske hvite stripen, men de som møter opp på kamp med både den ene og den andre skavanken. Det er veldig bra støtte i laget, og i etter hvert en ganske stor tropp er lagmoral alfa omega.

Aksel