Derbyday på midjord

Før match:

Det er 2.serierunde, og årets første seriekamp på eget gress. Det har vært en solfylt dag, og gutta er sultne på seier. Mannskapet blir større, og konkurransen om en plass i tropp og startellever blir tøffere.

Vi er en tropp på 18 sultne krigere som kommer med godt mot fra første serierunde mot Suldal, og tenker at kveldens kamp skal åpne seierskontoen for sesongen!

Vi vet hva vi møter i Brodd 2 etter å ha møtt de både i fjorårssesongen og i pre season. De har et fysisk lag, duellsterke og en kriger mentalitet i laget som sanker deres fleste poeng.

I garderoben:

Det merkes at troppen blir større, hvor enhver sitteplass i garderoben er fylt, samt noen av oss må stå.

Coachen er motivert og har en positiv innstilling fra første serierunde. Vi skal ta med oss mye fra kampen i Suldal hvor vi briljerer fra start til slutt. Vi skal spille oss ut bakfra, noe vi har terpet på i pre season, og begynner å få teken på. Vi skal variere presset fra å presse høyt til å la de kose litt med kula i de bakre rekker.

Vi går ut med samme mannskap som startet i første serierunde, og har troen på at idag er dagen for 3poeng på konto!

Første omgang:

Kan ikke akkurat klage på været for dagens match, det er strøkent!

Vi starter kampen med å kose oss mye med ballen i beina. Vi spiller med stor selvtillit i åpningen. Etter 4 minutter spilt jobber Dennis ballen til seg høyt i banen, nære på å komme alene igjennom der, men blir fratatt ball. De første 25 minuttene er preget av mye Storhaug spill, uten at vi produserer så alt for mange sjanser. Så kommer det en 10 minutters periode i kampen hvor ingen ting skal stemme for oss. Mye klabb og babb, dårlig ballberøringer og mye feilpasninger. I det 34 min skal dette straffe seg, vi mister ball i ugunstig posisjon, høyt oppe i banen. Keeper er ikke klar over dette, og står dårlig posisjonert i buret, så med et langskudd med en høy bue så er vi uheldige og etter spillets gang ligger under 1-0.

Vi skjerper oss etter dette, og skjønner at vi må gå i oss selv. I 43 minutt får vi en corner. Saif server perfekt på hodet til tussi som stanger inn 1-1, en som har fulgt med på Benzema i Champions League der altså!

Like etterpå tar dommer fløyta til munn, og blåser av omgangen.

I pausen:

Coach er fornøyd med deler av omgangen, men at vi ikke kan holde på slik vi gjorde midtveis, og at sånt straffer seg. Vi er enig om at resultatet burde vært annerledes, og at dette skal vi snu i andre omgang.

Vi gjør to bytter hvor Thomas kommer inn på høyreback for Hansi, og Leif kommer inn i den dype på midten for Sebastian.

Andre omgang:

Det er bare gått 3 minutter før Saif får ballen fint posisjonert på kanten, triller ballen inn på Dennis som er fint plassert ved straffemerke, Dennis får til en helt ok avslutning som blir reddet marginalt fra keeper, der skulle det stått 2-1!

Så merkes det at temperaturen i været har sunket, det begynner å bli kjølig i lufta mens temperaturen på banen er glovarm. Det er mye duellspill, med etterslengere og harde taklinger fra begge lag. Dommer burde vel vært litt mer i kortstokken, men deler ut 2 gule til brodd, og et hver til Dennis og Saif iløpet av omgangen. Duellspillet og de 30++ offsidene dommer velger å blåse på gjør at det blir en omgang med mye dårlig flyt i spillet.

Rundt 65 min spilt kommer Piotr og Kenneth inn for Noah og Stian.

Vi produserer noen halv sjanser ved Tussi, Saif, Kenneth og Dennis, men uten uttelling. Rundt 80 min spilt så skal Brodd få et soleklart straffespark, men etter å ha vært en tur i Hollywood tidligere i omgangen velger dommer å ta dette som nok en skuespiller søknad, og vi takker for det!

Vi får et hjørnespark når det nærmer seg slutt, vi har vist tidligere i matchen at vi er farlig på offensive dødballer, og viser det nok en gang. Bra slått dødball på bakre stolpe hvor Magnus og Leif står bra plassert, Magnus skal bredside ballen i goalen men blir blokkert av Leif, uheldige der altså!

Vi får et siste angrep hvor vi kombinerer oss fint igjennom, Dennis med en fin pasning over forsvaret til Tussi, men brodd keeper er på jobb å får tak i ball før det blir ordentlig farlig.

Dommer blåser, og ikke mye smil å finne på Storhaug spillerene etter å nok en gang fortsette uavgjortstrenden etter en kamp vi hadde fortjent mer en 1.poeng

Slutt:

Etter en derby kamp på Midjord med mye temperatur, og tildels overkjøring fra Storhaug går vi hjem med nok et uavgjortresultat, og holder oss fremdeles ubeseiret i årets sesong. Vi kan igjen ta med oss mye godt spill, og at vi nok engang ligger under, men ikke gir oss av den grunn og spiller oss inn igjen i kampen. Vi føler nok engang at 2.poeng er tapt, men ser frem til å møte Sif neste uke.

Stjerner:

*** Saif. Starter på bakromsløp 6 av 7 ganger i uken, så og si alltid ledig, mye uheldige avblåsninger for offside. Noterer seg for en assist på Tussi, burde hatt en til på Dennis. Viser bra ferdigheter på kanten, drar av backen et par ganger og skaper sjanser

** Leif/Sebastian. Sebastian gjør en bunnsolid første omgang i den dype rollen på midten, strør pasninger og har en stor trygghet i spillet. Gjør ikke mye feil.

Leif kommer inn i posisjonen i andre omgang å gjør akkurat slik Sebastian holdt på i første. Strør langpasninger ut på kantene, stopper mange angrep og er rett og slett bare god.

* Dennis. Jobber hardt i samtlige 90minutter, skaper sjanser, burde notert seg for en scoring og hadde fortjent en assist, og viser en vinnervilje som er en stjerne verdig.

Referent
Noah