Ha det Europa

2 runde Rogalandscupen
Madla 3 - Storhaug FK 4-1 (1-1)

Mål SFK:
Johannes (22 min)

Gule kort:
SFK: Armadas

Før kampen

Selvtilliten va på topp etter at me gruste FC Show (5. div.) 3-0 på Midjord i første runde. Madla 3 på sin side vant sin kamp 4-1 over Hundvåg (4.div.) så me visste at det va et bra lag me sko opp mot.

Kvelden starta med problemer allerede på parkeringsplassen der ein hissige Brim med Thomas på sleb krangla med referenten om den eineste ledige parkeringslugå som va igjen. Referenten va klart fust på åstedet men som den ekte gentlemaen han e lot han (etter litt klabb og babb) ungdommen få parkera.

Garderoben

Som alltids nydelig stemning i garderoben 🤩🤩; Thomas e blid og fornøyd mens Brim får lukta på den lange. Pawel og Sebastian sende nogen Kurwas te kverandre. Shorts på rygg. Moha meine referenten ser ut som ein generasjonssnuser. Johanne e et nygelig jentenavn - akkurat som Johannes e et nydelig guttenavn. Strekking av sokk. Ny Pirenlogo e visst på vei. Brim kan ikkje skyda. Dagens dommer kjøpte nettopp Stians seng. Hansi fylte året og valgte å feira an på sidelinjå.

Gralla med dagen Hansemann ❤️😘🎉

Ellers va det mer plass på Madlas dass enn det va i selve gareroben. Goe sjid.

Ser deg

Ordføreren

Stundens alvor
Roen senke seg når Togga tar ordet. Han vil me ska fortsette med det me har trent på det siste året, å tørre spille oss ut bakfra med høge backer og med ein tilgjengelig midtbane. Me ska heile tiden tenka vinkler og ville ha ball. Nå e det vinn eller forsvinn!

Laget
Armadas

Thomas | Christopher K. | Magnus (C) | Torgeir

Sebastian

Tinus | Johannes | Noah | Brim

Christopher T.

Benk
Stian, David, Saif, Moha, Pawel, Abdi

Kaptein Magnus med dagens pep talk

Første omgang
Det sko visa seg at Madla 3 va ein gjeng med unggutter og det va de som begynte kampen best. De fikk mye plass i bakrom og allerede etter 10 min blir det 1-0 etter at ein Madlaspiller springe fra forsvaret på venstre siden og sette ballen i mål. Vondt blir verre når Christopher K. blir skada rett etterpå. Torgeir flytte seg sjøl inn som midtstopper og Pawel komme inn på venstrebacken. Etterhvert komme SFK mer inn i kampen og etter 22 min blir det 1-1 etter et innlegg fra venstrekanten (via et Madlahode) som referenten bredsider i mål fra 6 meter.

SFK fortsette det gode spelet og får både mye rom og tid te å holda på ballen. Me skape nogen småsjangser og e veldig nær med å gå opp i ledelsen når Sebastian treffe tverrliggeren. Madla får også straffe i dette tidsrommet som Armadas redde etter å ha “psyka” ut Madlaspilleren 😂😇.

Me går te pause med 1-1 som e et greit resultat for begge lag. Men me har likevel ein følelse av at me e det beste laget utpå der og at me kan vinna denne kampen.

Andre omgang
Som første omgang starte Madla andre omgang best, og de får nok ein gang et tidlig mål. 2-1. I tillegg blir Torgeir (som Christopher i første) tidlig skada så de to omgangene starte nøyaktig liga drid. David komme inn på DM og skyve Sebastian ner som midtstopper. Det blir etterhvert veldig tydelig at Madla har mer å gå på ift. energi og kapasitet og Storhaug blir løpende mye i mellom. Selv om de store sjangsene uteblir dominerer Madla banespillet og vinne stort sett alle andreballene.

Etterhvert komme det friske bein inn med Saif, Moah og Abdi. Det blir litt mer energi i SFK igjen og Moha (?) fyre av et skudd som går i stolpen. Men me klare aldri å komma inn igjen i kampen og etter 73 minutt går Madla opp te 3-1 etter et kjipt balltap i forsvaret. Spikeren i kistå komme etter 80 minutt (undertegnede huske ikkje målet engang) og der va det takk og farvel te Rogalandscupen 2023 og Europa 2030..

Oppsummering
Me tapte mot et bedre (trent) lag - og det e heilt greit 😅

Stjernetoppen
Det va ikkje nogen som skilte seg veldig ut i den eine eller andre retningen men

🌟🌟🌟 går te Magnus. Rolig og god med ballen, bra pasningsfot, klarte mesterstykke å roa ner Armadas (!) i straffesituasjonen (ELLEVEN METERS!!!!)

🌟🌟 går te Armadas. Redde straffe på et viktig tidspunkt og har to andre klasseredninger. Kunne nok holdt skuddet på 2-1

🌟 går te Thomas. Rolig og god med ballen, bidro mye oppover i banen (spesielt i første)

Johannes