Storhaug - Finnøy

Tradisjonellt har jeg alltid unngått å ta på meg rollen som referent, og det har alltid fungert greit for meg. Men nå  var det litt press i garderoben, for Johs si referat og vaskeliste skal man ikke snike seg unna, det var til og med snakk om noe form for bot, dermed sitter jeg her nå på en fredagskveld klar til å dele om den store seieren på Eureka-banen med dere alle der hjemme.

Før vi begynner, må jeg expose Stensbø for å ha nektet så kraftig å ta på seg oppgaven som referent, kun for å kunne dra på fylla, det er svakt, men grattla skal han ha med bestått på siste eksamen tho!

Nå er tiden inne for å dykke ned i vår første hjemmekamp i sesongen mot Finnøy. Dette var et lag vi ikke hadde støtt på tidligere, og vi visste ikke så mye om dem annet enn ryktene som kom fra Tysland om deres imponerende rekord med tap i femte divisjon forrige sesong.

Kamp resultat 8-1
11’er Match
Dommer: God

Tropp:
                         Jani
Andreas, Fredrik, Togga, Stian

Sebastian

Markus, Jakub

Simon                                       Abbi
                             Tussi

Benk: Hansi, Robin, Saif

Første omgang sparkes i gang, og Storhaug viser virkelig styrke fra starten av. Laget beveger seg godt sammen og har god kontroll over ballen mens vi forsøker å bygge opp spillet vårt. Allerede i de første minuttene skaper vi noen farlige angrep. Men etter 9 minutter får Finnøy en kontringsmulighet. De spiller en lang ball til nummer 9 på Finnøy, og det blir et kappløp om å nå ballen. Togga er mannen vår, men dessverre klarer han ikke å klarere ballen helt unna, til tross for at han var nære. Ballen triller inn i mål – skuffende! Dermed leder Finnøy 1-0.

Storhaug mister ikke motet og fortsetter å spille sitt spill. Vi har god ballbesittelse og skaper angrep, men det går bare ikke vår vei. Storhaug klarer å spille seg til en corner etter ca 13min, og Simon legger den som vanlig bakerst. Vi klarer ikke å heade den i mål, men Fredrik er der på returen og klinker til - hans første for klubben! Hurra! Stillingen er nå 1-1.

Nå er Storhaug virkelig i flytsonen, og vi fortsetter å dominere spillet med stadig flere angrep. Markus og Tyssi er aktive i angrepsspillet, men dessverre er de uheldige med avslutningene sine. Likevel, etter 19 minutter, får vi et frispark og her begynner Stensbø å leke deilig fra sidelinjen etter å ha tidligere scoret to fulltreffere i en treningskamp. Men Simon lar seg ikke herses med og får ballen praktfullt over muren og lett i venstre hjørne. MÅL! 2-1 til Storhaug.

Like etter tar Togga en sjuk ryde langs høyre kanten og sender et presist innlegg langs bakken til referenten. Til tross for at Finnøy-midtstopperen når ballen før referenten, mister han kontrollen og ender opp med å dempe ballen for meg. Kjenner referenten var evig redd for å rote det til, men fikk trillet ballen til høyre for keeperen. Thanks for assiss Togga. Og stillingen er nå 3-1

Etter tre kjappe mål, så begynner vi å presse høyt og det går vår vei. Referenten klarer å vinne ballen fra Finnøy høyrebeck og gir ballen så videre til Tussi, som runder av en spiller og setter ballen i nettet over keeperen. Mål! 4-1 til Storhaug

Et kvarter før pause skjøt Tussi inn 4-1 goalet og sju minutter senere følger Simon opp med sitt andre mål og satte stillingen til 5-1 før pause.

PAUSE

Det blir ikke gjort noe endringer til pause

Andre omgang

Nivået synker litt i starten av andre omgang, og Finnøy begynner å sette press på oss, noe som resulterer i noen pasningsfeil her og der. Ti minutter inn i omgangen gjør vi to bytter: Robin Hageland kommer inn for Jakub, og Saifern erstatter referenten. Det tar hele 20-25 minutter før vi ser det første målet i andre omgang, og denne gangen er det Tussi som setter ballen i nettet for sitt andre mål. Hattricket er innen rekkevidde!

Rett etterpå øker avstanden mellom lagene enda da Sebastian fanger opp retur ball fra Simon frispark og dunker  ballen i nettet. Mål 7-1 Storhaug.

Det siste målet viser virkelig vår styrke og vårt samspill, da vi implementerer innleggsøvelsene vi alltid jobber med på treningene våre, direkte inn i kampen. Det hele starter med en pasning fra Simon, som blir returnert av Markus. Deretter sender Simon en presis og kraftig langpasning til Saifern, som sprinter forbi motstanderen sin og slår et perfekt innlegg til Tussi som setter ballen kontrollert i mål? Et fantastisk spill fra alle involverte!

Takk for meg 😊

Stjerner
*** Simon for å være involvert i så å si alt og to scåringer på han
** Tussi hattrick
** Fredrik: Stålkontroll i spillet sitt og danker inn et mål
* Andreas: Kontroll i det defansive, flott deby
*Sebastian: Knall tøff i duellene som alltid og goaller.

Abdisarik Ali