Staal Jørpeland 2 – Storhaug FK 7 – 4

6. Divisjon, mandag 20. September 2021

Staal Jørpeland 2 – Storhaug FK 7 – 4 (3 – 3)

Mål: 1-0(2’), 2-0(19’), 2-1(30’) Simon, 2-2(34’) Christopher, 2-3(39’) Leif,

3-3(40’), 4-3(47’), 4-4(62’) Leif, 5-4(70’), 6-4(85’),7-4(91’)

Dommer: Frode Kleppe, imponerte nok ingen, men denne gangen var det nok vi som kom best ut av det.

Lenge før kampstart hadde vi skjønt at dette kom til å bli en tøff kamp. Vi møter serieleder, et andrelag som ikke er ukjent for å låne med seg spillere fra førstelaget. Det hjalp heller ikke på at fagforeningen hadde tatt keeperne våre ut i streik. Hansi som for anledningen var teipet sammen av en akupunktør, naprapat, heksedoktor eller hva det nå var, tok på seg hanskene og ansvaret.

Kampen starter blytungt, allerede etter 19 minutter er stillingen 2-0 til Staal. Det var sånn denne kampen skulle bli ja, blytung. Motivasjonen er på bunn, og fotball er rett og slett ikke noe gøy på dette tidspunktet, her trenger vi hjelp. Og hjelpen kommer, og den kommer fra det siste stedet man kunne tenke seg, fra dommeren. Vi får tildelt et straffespark, som ingen helt ennå forstår hvorfor eller hvordan vi fikk. Straffen setter Simon kontant i mål, og tenner en gnist i Storhauglaget. Og når Christopher bestemmer seg for å utligne, med et kremmerhus selv Steven Gerrard ville vært misunnelig på, da er håpet for alvor tent. Et Storhauglag i medvind fortsetter å male på, eller male på blir vel en overdrivelse, vi står imot et velspillende Staal-lag og kommer oss over midtbanen en gang imellom. Og på en kaotisk corner, setter Leif inn 2-3 og vi er i ledelsen.

Men når Staal scorer rett før og rett etter pause, er de tilbake i ledelsen igjen 4-3. Da skulle man jo tro at kampen er avgjort, men Leif er ikke ferdig ennå. Han scorer nok en gang, denne gangen etter et frispark slått av Simon. Og Storhaug er nok en gang inne i kampen igjen. Da tenker dommer at det er på tide å finne frem kortstokken, og deler ut fire gule kort mellom 67. og 80. minutt. Ett av dem står det Noah på, og ett deles ut til Staals trener. Oppi det hele scorer Staal 5-4 målet i denne perioden. Storhaug prøver og lykkes tidvis med et høyt press, men det ender 7-4. Game over, takk for kampen.

Picture 3.jpg

✭✭✭   Leif. Scorer 2 mål, skaffer et straffespark, gjør en solid jobb på midtbanen, MVP.

✭✭      Hansi. Gjør en fantastisk jobb som keeper, til tross for whiplash og teip i nakken.

✭         Christopher. Scoringen taler for seg.

Tinus