Vidar 4 - Storhaug

René

Abdi

Før kamp (garderobeprat)

Etter noen uker med dårlig vær, avlyste og utsatte kamper, dukes det endelig til rette for sesongens første kamp. Storhaug møter et nyopprettet Vidar 4 i Rogalandscupen. Etter at Torgeir trakk seg som hovedtrener, tar Hansi ansvaret i overskuelig fremtid. Fotballen vi ønsker å spille, derimot, blir den samme som den alltid har vært.

Første omgang

Første omgang settes i gang og det vises fort at Storhaug er et lag som ikke har spilt kamp på noen måneder. Sløve pasninger og mye rot, samt laget blir presset kraftig på bakfoten allerede fra første minutt. Det er spilt 4 minutter og vi blir straffet for nettopp dette, de spiller seg gjennom og legger til rette for å trille ballen inn i et åpent nett. Ut omgangen er vi mer og mer med i kampen, men kommer ikke til de store sjansene. Etter en lengre bedre periode uten omtelling er vi litt uheldige og uoppmerksomme, og ballen takles i mål for Vidar i det 40. spilleminuttet. Helt på tampen av første omgang spiller Fredrik seg til en fin sjanse hvor han får skutt med høyre, stang ut, naturligvis.

Pause

Vi møter et bra Vidar 4 lag som nivåmessig ligger godt over deres respektive 7. divisjon. Dette i kombinasjon med en sløv start, samt et straffe før kampen som de fleste ikke fikk med seg, ser vi oss under med 3 mål etter første omgang. Det positive å ta ut fra første halvdel er at vi spiller oss godt med, og det er flere gode tendenser/prestasjoner å se på banen.

Andre omgang

Andre omgang starter på verst tenkelig måte. En feilberegning av en høyt sparket ball og vi slepper inn etter 20 sekunder spilt. Etter dette skjerper vi oss endelig og begynner å ta mer tak i kampen, spiller bra fotball og kommer til noen gode sjanser. Vi mangler bare å putte ballen i nettet, noe som hadde vært en fordel. Utenom var det ikke fryktelig mye nevneverdig for resten av omgangen, noen gode sjanser her og der, og en dommer som begynte å vise et snev av favorittisme for mostander laget. Tydeligvis spilte også Darwin Nunez for Vidar denne kampen. Det blåses av for siste gang, Storhaug taper 4-0.

Oppsummering

Endelig fikk vi spilt en kamp. Det er lite tvil om at hvis vi hadde hatt en eller to treningskamper i beina før denne (noe som egentlig var planen), hadde det sett mye bedre ut. Kampen var preget av mye rot og mangel på fokus, men også en del bra prestasjoner. Til tider spiller vi veldig god fotball, noe vi kan bygge på. Var det et fortjent resultat til syvende og sist? Tja, nei, det ville jeg ikke sagt.

Stjernetoppen

Noah *** - Banens beste og står ut med en meget god kamp, både på indreløper og venstreback posisjonen. Kald med ballen i beina, god i duellspillet og fint samspill legger grunnlag for tre stjerner.

Saif * - I andre omgang så Saif til tider uspillelig ut for motstandernes forsvar. Var flere ganger veldig farlig ned venstresiden, men manglet den siste touchen for å resultere i mål eller assist. En stjerne.

Markus * - Debutanten så solid ut i midten av banen og fikk ved flere anledninger vist frem sine tekniske ferdigheter mot noen uheldige Vidar-spillere. En stjerne.

Robin * - Nok en debutant med en solid kamp. Var rolig og god med ball i beina, samt fikk levert noen susende taklinger og dueller. En stjerne.

Ole Eintveit Morterud